Rozmiar czcionki: A A A





Elektroniczna Skrzynka podawcza




Elektroniczne postępowanie upominawcze




Podsystem Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych




Fundusz Norweski




Wydział V Ksiąg Wieczystych
Strona główna / Struktura organizacyjna / Wydział V Ksiąg Wiecz.

Wydział V Ksiąg Wieczystych

Wersja archiwalna zmieniona dnia 07.06.2011

Przewodniczący Wydziału V Ksiąg Wieczystych


SSR Grażyna Latoń-Kłusek

Kierownik Sekretariatu Wydziału


Joanna Sladek
tel. (32) 3408-937, (032) 3408-942 - Kierownik
tel. (32) 3408-934 - wydawanie odpisów
fax. (32) 3408-940
e-mail: kw5@ruda-slaska.sr.gov.pl

Godziny przyjęć interesantów:

poniedziałek 1200 - 1800
wtorek - piątek 730 - 1330

Właściwość rzeczowa Wydziału

Wydział V Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste w systemie informatycznym dla nieruchomości położonych na obszarze właściwości miejscowej Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 marca 2006 r.
(Dz. U. z dnia 27 marca 2006 r.).

Wnioski i pisma inicjujące postępowanie sądowe składane są w Biurze Podawczym.

W Wydziale V Ksiąg Wieczystych można składać wnioski:

  • o wydanie odpisu z księgi wieczystej - wniosek składa się w Ekspozyturze Centralnej Informacji (parter, pokój nr 13),
  • o założenie księgi wieczystej dla działki na podstawie decyzji lub przyłączenie działki do istniejącej księgi wieczystej,
  • o odłączenie działki z księgi wieczystej i założenie nowej lub przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej,
  • o założenie księgi wieczystej dla własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu,
  • o wpis własności w księdze wieczystej na podstawie prawomocnego postanowienia o:
  •     - stwierdzeniu nabycia spadku,
        - działu spadku,
        - podziale majątku,
        - zasiedzeniu,
        - przysądzeniu własności,
        - i innych,
  • o wpis hipoteki,
  • o wykreślenie hipoteki,
  • o wpis zmian dot. wpisanych już hipotek jak np. kwota hipoteki, termin spłaty kredytu, wysokość odsetek , zmiana wierzyciela i inne,
  • o ujawnienie zmian w ewidencji gruntów,
  • o ujawnienie budynku, zmianę nazwy ulicy , nadanie numeru porządkowego budynku,
  • o zmianę nazwiska lub nazwy,
  • o wykreślenie służebności mieszkania,
  • o dokonanie wpisu o wszczęciu egzekucji z nieruchomości i wykreślenie tego wpisu,
  • o sprostowanie wpisu,
  • o wpis wszelkich praw, roszczeń, ciężarów i ograniczeń,
  • o zamknięcie księgi wieczystej.

Wnioski składane w Biurze Podawczym Ksiąg Wieczystych (zarówno wnioski o wpis do księgi wieczystej jak i o odpis z księgi wieczystej) muszą być opłacone w momencie składania. Wniosek, który nie został należycie opłacony zostanie zwrócony bez wezwania o uiszczenie opłaty.

Wysokość opłat w postępowaniu wieczystoksięgowym regulują artykuły od nr 42 do nr 48 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. Nr 167, poz. 1398); (Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 876).

Ekspozytura Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych pobiera następujące opłaty od wniosków o wydanie:

  • odpisu zwykłego księgi wieczystej - 30 zł,
  • odpisu zupełnego księgi wieczystej - 60 zł,
  • zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł.

W kasie można nabyć znaki opłaty sądowej

Biuro podawcze jest czynne w poniedziałki od 730 do 1800 a w pozostałe dni od 730 do 1530

Pokaż metryczkę tego dokumentu drukuj 
Podpisał: Krzysztof Radowski
Dokument z dnia: 07.06.2011
Dokument oglądany razy: 15 335
Opublikował: Krzysztof Radowski
Publikacja dnia: 07.06.2011
 
Ukryj metryczkę tego dokumentu     drukuj 


bip.gov.pl
Polityka prywatności | Mapa strony | e-Wokanda | Webmaster
RSS
Oparto o skrypt: SmodBIP » © 2005-2008 Twórcy.pl
Layout (c) 2008 by: Krzysztof Gawliczek